REKLAMAČNÍ ŘÁD INTERNETOVÉHO OBCHODU PROVOZOVANÉHO NA WEBOVÉ STRÁNCE www.bio-nehty.cz

REKLAMAČNÍ ŘÁD INTERNETOVÉHO OBCHODU PROVOZOVANÉM NA WEBOVÉ STRÁNCE www.bio-nehty.cz

I. Úvodní ustanovení

  1. Tento reklamační řád internetového obchodu provozovaného na internetové doméně www.bio-nehty.cz (dále jen „reklamační řád“) upravuje ve smyslu ustanovení § 13 zákona číslo 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „ZoOS“) a ve smyslu ustanovení § 2085 a násl. zákona číslo 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen „NOZ“) práva a povinnosti mezi prodávajícím, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti, a kupujícím, který může být jak spotřebitelem, tak také podnikatelem ((viz níže čl. II. Vymezení základních pojmů).
  1. Reklamační řád stanoví zejména rozsah, podmínky a způsob uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „reklamace“).

 

II. Vymezení základních pojmů

  1. Prodávajícím se vždy rozumí:

společnost BIO NAILS EP s.r.o.
se sídlem: Zlín, Dlouhá 510, PSČ 760 01, Česká republika
IČO: 19980477
DIČ: CZ19980477
zapsaná  v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spis. značka C 136960
tel.: (+420) 777075875 (zákaznická linka)
e-mail: info@bio-nehty.cz

  1. Kupujícím (zákazníkem) se rozumí osoba, jež uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu ke zboží nabízenému prodávajícím v  e-shopu na webové stránce www.bio-nehty.cz., nehledě na to, zda je kupujícím podnikatel nebo spotřebitel.
  1. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná (§ 419 NOZ). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené reklamačním řádem ustanovením § 1810 a násl. a 2158 a násl. NOZ a ZoOS. Je-li v textu reklamačního řádu zmíněn výlučně spotřebitel, vztahuje se takové ustanovení výlučně na kupujícího – spotřebitele.
  1. Podnikatelem je každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (§ 420 odst. 2 NOZ). Je-li kupujícím osoba, která je podnikatelem, řídí se vztahy neupravené tímto reklamačním řádem NOZ.
  1. Prodávající a kupující jsou dále v textu reklamačního řádu označování společně též jako „smluvní strany“ nebo jednotlivě jako „smluvní strana“.

 

III. Práva kupujícího z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy v platném znění (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ).
  1. Zboží je vadné, není-li v ujednaném množství, jakosti a provedení; nebyly-li jakost a provedení ujednány, je zboží vadné, není-li v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci. Plyne-li z prohlášení prodávajícího nebo z dokladu o předání věci, že prodávající dodal menší množství věcí, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.
  1. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
  1. Kupujícímu prodávající odpovídá zejména za to, zda
  • a) má věc vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
  • b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá ;
  • c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
  • d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Kupující je povinen zboží bezodkladně po jeho doručení a přechodu nebezpečí škody prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Zjevně poškozené zboží nebo jeho obal při doručování je kupující povinen ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu. Kupující není povinen takové zboží převzít. O zjištěném poškození zboží je kupující povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího.
  1. Ve vztahu ke spotřebiteli platí, že projeví-li se vada věci v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
  1. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od převzetí, je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. U zuživatelné věci se vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, u věci podléhající rychlé zkáze doba, po kterou lze věc použít. Pro podnikatele platí ustanovení § 2112 NOZ a záruční doba v délce 12 (dvanácti) měsíců.
  1. Pro uplatnění reklamace má kupující možnost využít vzorový reklamační list prodávajícího, který je možno nalézt zde.
  1. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
  • a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • b) na odstranění vady opravou věci;
  • c) na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
  • d) odstoupit od smlouvy.
  1. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo dle předchozího odstavce reklamačního řádu si zvolil, a to ihned při oznámení vady prodávajícímu, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady (nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů). Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.
  1. Pro odstoupení od smlouvy může kupující využít vzorový formulář odstoupení od smlouvy, který je možno nalézt zde.
  1. Nezvolí-li kupující své právo dle odst. 16 reklamačního řádu včas, má právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Stejná práva má kupující tehdy, je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy.
  1. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
  1. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
  1. Spotřebitel má právo na dodání nového zboží nebo výměnu součástí i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne.
  1. Do odstranění vady není kupující povinen platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.
  1. Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc vadnou, původně dodanou.
  1. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí, pakliže:
  • a) došlo-li ke změně stavu věci v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
  • b) použil-li kupující věc ještě před zjištěním vady;
  • c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím nebo
  • d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
  1. Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

 

 IV. Záruka za jakost

  1. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu, záručním listu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
  1. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však smluvní strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání smluvních stran.
  1. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající. Do záruční doby se nepočítá doba od reklamace zboží až do doby, kdy je kupující povinen po skončení záruční opravy zboží převzít. Dojde-li k výměně zboží za nové nebo k výměně součástky, na kterou je poskytnuta záruka, začíná běžet záruční doba znovu od začátku, od převzetí nového zboží (případně od převzetí zboží s novou součástkou).
  1. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
  1. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
  1. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití zboží. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé nedodržením postupu použití zboží uvedeného na obalu zboží, neodborným zacházením či skladováním zboží  v rozporu s podmínkami a doporučeními uvedenými na obalu zboží.
  1. Záruka se rovněž nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
  • a) mechanickým poškozením zboží;
  • b) elektrickým přepětím;
  • c) vystavení slunečnímu záření zejména u UV gelů (kdy dochází k samovolnému vytvrzení gelu);
  • d) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodávajícím nebo výrobcem určeno;
  • c) neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, neodborným zásahem nebo zanedbáním péče o zboží;
  • f) zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním;
  • g) zboží, které bylo upravováno kupujícím, vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
  • h) zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí (vis maior).
  1. Tato omezení dle předchozího odstavce reklamačního řádu neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
  1. Na dárky, které prodávající kupujícímu poskytuje bezplatně v rámci kupní smlouvy na jiné placené zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen zboží, které je poskytováno jako dárek, vrátit v původním stavu prodávajícímu.

 

 V. Způsob uplatnění reklamace

  1. Práva z vady a záruky se uplatňují u prodávajícího. Reklamaci zboží lze uplatnit písemně na adrese sídla prodávajícího BIO NAILS EP s.r.o., Zlín, Dlouhá 510, PSČ 760 01, nebo osobně přímo v místě provozovny prodávajícího na adrese téže adrese. Prodávající podá kupujícím informace o reklamačním řízení na telefonním čísle (+420) 777075875 (zákaznická linka), e-mailem na adrese info@bio-nehty.cz a/nebo osobně na kterékoliv prodejně prodávajícího
  1. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listu uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.
  1. V provozovně prodávajícího je po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 (tří) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
  1. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození a v případě křehkého zboží označeno příslušnými symboly; balík by měl být označen viditelně slovem „REKLAMACE“ a obsahovat kompletní reklamované zboží (včetně veškerého příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména pak zpáteční adresa a telefonní číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Taktéž prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (viz předchozí ustanovení reklamačního řádu).
  1. Ke zboží je přikládán daňový doklad (faktura) a k některému zboží i záruční list. Není-li ke zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.
  1. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění či záruky, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání (reklamační protokol). Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. Pokud kupující zaslal zboží do reklamačního řízení přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
  1. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou nekompletní, znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.

 

 VI. Lhůta pro vyřízení reklamace

  1. V případě spotřebitele bude reklamace vyřízena ve 30 (třiceti) denní lhůtě, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ustanovením § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
  1. V případě kupujících - podnikatelů vyřídí  prodávající reklamaci v co nejkratší možné lhůtě.
  1. Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
  1. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu k vyřízení reklamace potřebnou součinnost.
  1. Po vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího buď prostřednictvím SMS zprávy, e-mailem telefonicky nebo jiným vhodným způsobem, že je možné si zboží vyzvednout. Bylo-li zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno prodávajícím na adresu kupujícího. Prodávající společně se zbožím předá kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně zdůvodnění, proč reklamace nebyla přijata.

 

VII. Náklady spojené s vyřízením reklamace

  1. Náklady spojené s dopravou zboží za účelem reklamace budou kupujícímu prodávajícím uhrazeny za předpokladu, že reklamace bude oprávněná, kupující zašle žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou zboží a doloží jejich výši. Proplaceny budou toliko nezbytné náklady (nejnižší možné) vynaložené na dopravu zboží, tedy poštovné. Spotřebitel musí o proplacení těchto nákladů požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
  1. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží ze záruční opravy do dvou měsíců od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu za uskladnění poplatek ve výši 50,- Kč denně za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Prodej zboží prodávajícím a odpovědnost prodávajícího za vady se řídí platným právním řádem České republiky. Skutečnosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí příslušnými ustanovení NOZ, ZoOS, případně jinými právními předpisy v platném znění.
  1. Prodej zboží prodávajícím podléhá  dozoru příslušného  živnostenského úřadu.
  1. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů, viz ustanovení Zásad zpracování a ochrany osobních údajů ve společnosti BIO NAILS EP s.r.o. zde.
  1. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním ZoOS.
  1. V případě sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem je spotřebitel oprávněn obrátit se na orgán mimosoudního řešení sporu (tzv. ADR), kterým je pro tyto případy Česká obchodní inspekce. Bližší informace jak o právech kupujících plynoucích z vadného plnění, tak o mimosoudním řešen sporů, lze nalézt na internetových stránkách České obchodní inspekce na adrese www.coi.cz.
  1. Pokud se některé ustanovení reklamačního řádu stane zcela nebo z části neplatné, neúčinné či nevymahatelné, nebude mít uvedené vliv na platnost, účinnost a vymahatelnost ostatních ustanovení reklamačního řádu. Namísto neplatného, neúčinného či nevymahatelného ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému, neúčinnému či nevymahatelnému ustanovení co nejvíce přibližuje.

 

 IX. Platnost a účinnost reklamačního řádu

  1. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2025.
  1. Reklamační řízení u zboží zakoupeného ode dne účinnosti reklamačního řádu se řídí tímto zněním reklamačního řádu
  1. Reklamační řád nahrazuje ode dne své účinnosti reklamační řád prodávajícího dřívější, a to v plném rozsahu.


Ve Zlíně dne 1. 1. 2025

BIO NAILS EP s.r.o.
Eva Klug Plachá, jednatelka

Tento reklamační řád nabývá platnosti dne 1.1.2025