REKLAMAČNÍ ŘÁD INTERNETOVÉHO OBCHODU PROVOZOVANÉHO NA WEBOVÉ STRÁNCE www.bio-nehty.cz
REKLAMAČNÍ ŘÁD INTERNETOVÉHO OBCHODU PROVOZOVANÉM NA WEBOVÉ STRÁNCE www.bio-nehty.cz
I. Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád internetového obchodu provozovaného na internetové doméně www.bio-nehty.cz (dále jen „reklamační řád“) upravuje ve smyslu ustanovení § 13 zákona číslo 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „ZoOS“) a ve smyslu ustanovení § 2085 a násl. zákona číslo 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen „NOZ“) práva a povinnosti mezi prodávajícím, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti, a kupujícím, který může být jak spotřebitelem, tak také podnikatelem ((viz níže čl. II. Vymezení základních pojmů).
- Reklamační řád stanoví zejména rozsah, podmínky a způsob uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
II. Vymezení základních pojmů
- Prodávajícím se vždy rozumí:
společnost BIO NAILS EP s.r.o.
se sídlem: Zlín, Dlouhá 510, PSČ 760 01, Česká republika
IČO: 19980477
DIČ: CZ19980477
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spis. značka C 136960
tel.: (+420) 777075875 (zákaznická linka)
e-mail: info@bio-nehty.cz
- Kupujícím (zákazníkem) se rozumí osoba, jež uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu ke zboží nabízenému prodávajícím v e-shopu na webové stránce www.bio-nehty.cz., nehledě na to, zda je kupujícím podnikatel nebo spotřebitel.
- Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná (§ 419 NOZ). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené reklamačním řádem ustanovením § 1810 a násl. a 2158 a násl. NOZ a ZoOS. Je-li v textu reklamačního řádu zmíněn výlučně spotřebitel, vztahuje se takové ustanovení výlučně na kupujícího – spotřebitele.
- Podnikatelem je každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (§ 420 odst. 2 NOZ). Je-li kupujícím osoba, která je podnikatelem, řídí se vztahy neupravené tímto reklamačním řádem NOZ.
- Prodávající a kupující jsou dále v textu reklamačního řádu označování společně též jako „smluvní strany“ nebo jednotlivě jako „smluvní strana“.
III. Práva kupujícího z vadného plnění
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy v platném znění (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ).
- Zboží je vadné, není-li v ujednaném množství, jakosti a provedení; nebyly-li jakost a provedení ujednány, je zboží vadné, není-li v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci. Plyne-li z prohlášení prodávajícího nebo z dokladu o předání věci, že prodávající dodal menší množství věcí, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.
- Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
- Kupujícímu prodávající odpovídá zejména za to, zda
- a) má věc vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
- b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá ;
- c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Kupující je povinen zboží bezodkladně po jeho doručení a přechodu nebezpečí škody prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Zjevně poškozené zboží nebo jeho obal při doručování je kupující povinen ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu. Kupující není povinen takové zboží převzít. O zjištěném poškození zboží je kupující povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího.
- Ve vztahu ke spotřebiteli platí, že projeví-li se vada věci v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od převzetí, je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. U zuživatelné věci se vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, u věci podléhající rychlé zkáze doba, po kterou lze věc použít. Pro podnikatele platí ustanovení § 2112 NOZ a záruční doba v délce 12 (dvanácti) měsíců.
- Pro uplatnění reklamace má kupující možnost využít vzorový reklamační list prodávajícího, který je možno nalézt zde.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
- a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- b) na odstranění vady opravou věci;
- c) na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
- d) odstoupit od smlouvy.
- Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo dle předchozího odstavce reklamačního řádu si zvolil, a to ihned při oznámení vady prodávajícímu, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady (nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů). Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.
- Pro odstoupení od smlouvy může kupující využít vzorový formulář odstoupení od smlouvy, který je možno nalézt zde.
- Nezvolí-li kupující své právo dle odst. 16 reklamačního řádu včas, má právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Stejná práva má kupující tehdy, je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy.
- Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
- Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
- Spotřebitel má právo na dodání nového zboží nebo výměnu součástí i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne.
- Do odstranění vady není kupující povinen platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.
- Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc vadnou, původně dodanou.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí, pakliže:
- a) došlo-li ke změně stavu věci v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
- b) použil-li kupující věc ještě před zjištěním vady;
- c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím nebo
- d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
- Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
IV. Záruka za jakost
- Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu, záručním listu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
- Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však smluvní strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání smluvních stran.
- Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající. Do záruční doby se nepočítá doba od reklamace zboží až do doby, kdy je kupující povinen po skončení záruční opravy zboží převzít. Dojde-li k výměně zboží za nové nebo k výměně součástky, na kterou je poskytnuta záruka, začíná běžet záruční doba znovu od začátku, od převzetí nového zboží (případně od převzetí zboží s novou součástkou).
- Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
- Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
- U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití zboží. Dále se záruka nevztahuje na závady vzniklé nedodržením postupu použití zboží uvedeného na obalu zboží, neodborným zacházením či skladováním zboží v rozporu s podmínkami a doporučeními uvedenými na obalu zboží.
- Záruka se rovněž nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
- a) mechanickým poškozením zboží;
- b) elektrickým přepětím;
- c) vystavení slunečnímu záření zejména u UV gelů (kdy dochází k samovolnému vytvrzení gelu);
- d) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodávajícím nebo výrobcem určeno;
- c) neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, neodborným zásahem nebo zanedbáním péče o zboží;
- f) zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním;
- g) zboží, které bylo upravováno kupujícím, vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
- h) zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí (vis maior).
- Tato omezení dle předchozího odstavce reklamačního řádu neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
- Na dárky, které prodávající kupujícímu poskytuje bezplatně v rámci kupní smlouvy na jiné placené zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen zboží, které je poskytováno jako dárek, vrátit v původním stavu prodávajícímu.
V. Způsob uplatnění reklamace
- Práva z vady a záruky se uplatňují u prodávajícího. Reklamaci zboží lze uplatnit písemně na adrese sídla prodávajícího BIO NAILS EP s.r.o., Zlín, Dlouhá 510, PSČ 760 01, nebo osobně přímo v místě provozovny prodávajícího na adrese téže adrese. Prodávající podá kupujícím informace o reklamačním řízení na telefonním čísle (+420) 777075875 (zákaznická linka), e-mailem na adrese info@bio-nehty.cz a/nebo osobně na kterékoliv prodejně prodávajícího
- Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listu uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.
- V provozovně prodávajícího je po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 (tří) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození a v případě křehkého zboží označeno příslušnými symboly; balík by měl být označen viditelně slovem „REKLAMACE“ a obsahovat kompletní reklamované zboží (včetně veškerého příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména pak zpáteční adresa a telefonní číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Taktéž prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (viz předchozí ustanovení reklamačního řádu).
- Ke zboží je přikládán daňový doklad (faktura) a k některému zboží i záruční list. Není-li ke zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.
- Uplatní-li kupující právo z vadného plnění či záruky, potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání (reklamační protokol). Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. Pokud kupující zaslal zboží do reklamačního řízení přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
- Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou nekompletní, znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.
VI. Lhůta pro vyřízení reklamace
- V případě spotřebitele bude reklamace vyřízena ve 30 (třiceti) denní lhůtě, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ustanovením § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
- V případě kupujících - podnikatelů vyřídí prodávající reklamaci v co nejkratší možné lhůtě.
- Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
- Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu k vyřízení reklamace potřebnou součinnost.
- Po vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího buď prostřednictvím SMS zprávy, e-mailem telefonicky nebo jiným vhodným způsobem, že je možné si zboží vyzvednout. Bylo-li zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno prodávajícím na adresu kupujícího. Prodávající společně se zbožím předá kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně zdůvodnění, proč reklamace nebyla přijata.
VII. Náklady spojené s vyřízením reklamace
- Náklady spojené s dopravou zboží za účelem reklamace budou kupujícímu prodávajícím uhrazeny za předpokladu, že reklamace bude oprávněná, kupující zašle žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou zboží a doloží jejich výši. Proplaceny budou toliko nezbytné náklady (nejnižší možné) vynaložené na dopravu zboží, tedy poštovné. Spotřebitel musí o proplacení těchto nákladů požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží ze záruční opravy do dvou měsíců od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu za uskladnění poplatek ve výši 50,- Kč denně za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
VIII. Závěrečná ustanovení
- Prodej zboží prodávajícím a odpovědnost prodávajícího za vady se řídí platným právním řádem České republiky. Skutečnosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí příslušnými ustanovení NOZ, ZoOS, případně jinými právními předpisy v platném znění.
- Prodej zboží prodávajícím podléhá dozoru příslušného živnostenského úřadu.
- Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů, viz ustanovení Zásad zpracování a ochrany osobních údajů ve společnosti BIO NAILS EP s.r.o. zde.
- Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním ZoOS.
- V případě sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem je spotřebitel oprávněn obrátit se na orgán mimosoudního řešení sporu (tzv. ADR), kterým je pro tyto případy Česká obchodní inspekce. Bližší informace jak o právech kupujících plynoucích z vadného plnění, tak o mimosoudním řešen sporů, lze nalézt na internetových stránkách České obchodní inspekce na adrese www.coi.cz.
- Pokud se některé ustanovení reklamačního řádu stane zcela nebo z části neplatné, neúčinné či nevymahatelné, nebude mít uvedené vliv na platnost, účinnost a vymahatelnost ostatních ustanovení reklamačního řádu. Namísto neplatného, neúčinného či nevymahatelného ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému, neúčinnému či nevymahatelnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
IX. Platnost a účinnost reklamačního řádu
- Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2025.
- Reklamační řízení u zboží zakoupeného ode dne účinnosti reklamačního řádu se řídí tímto zněním reklamačního řádu
- Reklamační řád nahrazuje ode dne své účinnosti reklamační řád prodávajícího dřívější, a to v plném rozsahu.
Ve Zlíně dne 1. 1. 2025
BIO NAILS EP s.r.o.
Eva Klug Plachá, jednatelka
Tento reklamační řád nabývá platnosti dne 1.1.2025